Járnhesturbanan

Járnhesturs anläggning ligger vid Bålsjön i Norberg. Anläggningen består av av en ovalbana, en paddock och ett helt nytt klubbhus som rustats och fräschats till under ett par år. I klubbhuset finns cafét och sittplatser. Målet med anläggningen är att den ska vara funktionell, hemtrevlig och en mötesplats för alla våra medlemmar och för icke medlemmar som kommer utifrån för att tävla och umgås.

Avgifter för nyttjande av banan för ickemedlemmar:

Årskort för stödmedlemmar

500 kr/ år

Årskortet är giltigt från det att inbetalning skett och ett år framåt

Hyra av anläggningen för "kommersiellt bruk"

1000 kr/ tillfälle

Du nyttjar anläggningen för en tex egen arrangerad kurs för instruktör

Sladdning av banan

500 kr/ tillfälle

Om du hyr banan men inte har möjlighet att sladda banan själv

Medlem lånar banan informellt

500kr/ tillfälle

Tex stall hyr banan tillsammans och får nyttja anläggningen själva utan utomstående.

Járnhestur arrangerar kurs/aktivitet

0 kr/ tillfälle

Om klubben arrangerar aktivitet/ kurs kostar det inget förutom eventuella kursavgifter

Trivsel regler:

Banan och anläggningen lämnas i det skick du finner den.

Städning, sladdning och mockning ska genomföras efter att den nyttjats. Detta för att alla ska komma till en trevlig och omskött anläggning, om inte du städar efter dig måste någon annan göra det.

Grepar och skottkärror finns vid banan, även flertalet sopsorterings tunnor och soptunnor.

Vid slarv av detta kommer en straffavgift tas ut på 500 kr, på förekommen anledning.

Lån av nyckel:

Skicka ett meddelande till Maria så hon vet om att den är utlånad.

Adress

Linn Westerdahl Brunnsjövägen 10 738 50 Norberg Ekonomi Lotta Michols Vretgatan 1 775 54 Krylbo

Kontakt

Linn Westerdahl 073-506 18 62 Linn.westerdahl77@outlook.com Åsa Eriksson asalaggarbo@hotmail.com